Prowadzenie księgowości spółdzielni mieszkaniowych, stowarzyszeń i organizacji non profit
- opracowanie zasad polityki rachunkowości pod kątem specyfiki działalności
- opracowanie zakładowego planu kont z uwzględnieniem potrzeb jednostki i jego wdrożenie,
- dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej (łącznie z dekretowaniem dokumentów),
- ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy w przypadku prowadzonej dodatkowej działalności gospodarczej
- prowadzenie ewidencji VAT dla jednostek będących czynnymi podatnikami
- sporządzanie, według wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych oraz przekazywanie ich do US
- sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych i GUS,
- sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
- rozliczanie wkładów, udziałów, dotacji wynikających ze specyfiki księgowości tych podmiotów
- sporządzanie zeznań rocznych na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi,
- zamknięcie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym wraz ze sporządzeniem bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej,
- przekazywanie informacji o należnościach publicznoprawnych
- monitoring należności i zobowiązań.