Prowadzenie księgowości spółdzielni mieszkaniowychh

Prowadzenie księgowości spółdzielni mieszkaniowych, stowarzyszeń i organizacji non profit

  • opracowanie zasad polityki rachunkowości pod kątem specyfiki działalności
  • opracowanie zakładowego planu kont z uwzględnieniem potrzeb jednostki i jego wdrożenie,
  • dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej (łącznie z dekretowaniem dokumentów),
  • ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy w przypadku prowadzonej dodatkowej działalności gospodarczej
  • prowadzenie ewidencji VAT dla jednostek będących czynnymi podatnikami
  • sporządzanie, według wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych oraz przekazywanie ich do US
  • sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych i GUS,
  • sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
  • rozliczanie wkładów, udziałów, dotacji wynikających ze specyfiki księgowości tych podmiotów
  • sporządzanie zeznań rocznych na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi,
  • zamknięcie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym wraz ze sporządzeniem bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej,
  • przekazywanie informacji o należnościach publicznoprawnych
  • monitoring należności i zobowiązań.

Powrót